Je kunt je verleden niet veranderen, maar je toekomst wel!

‘Je hebt een zwakke gezondheid, je zult altijd snel ziek zijn, daar zal je, je hele leven last van hebben.’

‘Je bent niet zo slim als je broer, je zal nooit zoveel bereiken in je leven als hem, daar kun je beter maar vrede mee hebben.’

Je bent lelijk, te dik, te dun of gewoon niet aardig, leugens die je een lange tijd kunnen achtervolgen en grote kans dat ze nog steeds invloed hebben op hoe jij nu naar jezelf kijkt.

De kans is groot dat je verleden je toekomst bepaalt, het bepaalt wie jij denkt dat je bent, je identiteit. Als je altijd hebt gehoord dat je een zwakke gezondheid hebt en veel ziek zult zijn, maak je, je ziekte al snel je identiteit. Als je altijd hebt gehoord dat je niet zo slim bent als de anderen, ga je dit snel geloven en je hiernaar gedragen. Het resultaat zal zijn, dat je niet zoveel zult bereiken als anderen om je heen. En zo kunnen we het lijstje nog wel langer maken.

Maar toch is dit een leugen! Een leugen ingefluisterd door de vijand van God, die niks liever wil dat jij deze leugens gelooft en ernaar gaat leven. De Bijbel vertelt ons namelijk iets anders!

Sta dan vast in de vrijheid waarmee Christus ons vrijgemaakt heeft, en laat u niet weer met een juk van slavernij belasten. Galaten 5:1

Jezus heeft ons met Zijn bloed, volledig vrijgekocht, van elke vorm van slavernij van gedachten en leugens aangepraat door anderen. Je bent vrijgekocht van AL je angst en schaamte! Jij hebt de keuze om je toekomst anders te maken dan je verleden.

Jij kunt de keuze maken om slachtoffer te blijven of om een vrijgekocht kind van God te zijn. Alleen jij hebt de kracht om je denken te veranderen, niemand anders kan dat voor je doen.

In Spreuken 23:7 staat: “Zoals een mens denkt in zijn hart, zo is hij.” Hoe denk jij over jezelf? Geloof jij de leugens die je in het verleden zijn aangepraat, geloof jij wat anderen over jou zeggen, of geloof je wat God over jou zegt? Wat jij gelooft over jezelf zal je toekomst bepalen, hoe meer je beseft dat je waardevol bent, hoe dieper je geworteld raakt in Gods liefde. Je bent krachtig en sterk door de kracht van de Heilige Geest!

Gods macht is groot. Daarom bid ik dat God jullie diep van binnen kracht wil geven door zijn Geest. Ik bid dat Hij jullie geloof zo groot maakt dat Christus altijd in jullie aanwezig is. En ik bid dat God door de liefde van Christus de kerk sterk wil maken en wil laten groeien. Ik bid dat Hij jullie en alle andere christenen wil leren hoe groot en diep die liefde is. Dan zullen jullie begrijpen dat die liefde groter is dan een mens zich kan voorstellen. Ja, ik bid dat God zelf volledig in jullie aanwezig wil zijn. Gods macht is oneindig groot. Hij kan alles doen wat wij hem vragen, of waar wij aan denken, en zelfs nog veel meer. Zijn macht is nu al in ons aan het werk.” Efeziërs 23:16-20

Elke keer als je aangeklaagd wordt door je verleden, mag je de bal terug kaatsen met de woorden die God over jou spreekt. Dat zijn namelijk de enige woorden die echte waarheid zijn en heel veel kracht hebben. Hieronder heb ik een aantal van deze woorden neergezet, print ze uit, hang ze op en het belangrijkste, spreek ze uit op alle momenten dat je leugens denkt of uitspreekt die jou klein houden. Je bent een koningskind!

ik-ben-een-kind-van-god-2

 

mrs-thankfull-signuture

Een gedachte over “Je kunt je verleden niet veranderen, maar je toekomst wel!

Geef een reactie